بازدید 14405
۵
لواندوفسکی خاموش شد و لهستان با جام وداع کرد

جام‌جهانی قطر | خروس فرانسه بانگ قهرمانی سر داد / امباپه با عبور از پله و رونالدو، کفش و توپ طلا را با هم می‌خواهد

صعود فرانسه با حذف لهستان قابل انتظار بود؛ اما امشب شب رکورد‌های امباپه بود. بیشترین گل زده در جام‌جهانی تا قبل از ۲۴ سالگی و رسیدن به عدد ۹ با عبور از پله افسانه‌ای. او در پی دومین قهرمانی جام‌جهانی و دومین کفش طلا هم هست.
کد خبر: ۱۱۵۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹ 04 December 2022

داستان لهستان و لواندوفسکی در جام جهانی قطر به پایان رسید و آنها با شکست پرگل مقابل فرانسه مدعی، حذف شدند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در نخستین بازی روز دوم مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از ساعت ۱۸:۳۰ امشب (یکشنبه - به وقت تهران) تیم‌های فرانسه و لهستان در ورزشگاه الثمامه دوحه به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با برتری سه بر یک شاگردان دیدیه دشان همراه شد.

جام‌جهانی قطر | خروس فرانسه بانگ قهرمانی سر داد / امباپه با عبور از پله و رونالدو، کفش و توپ طلا راباهم می‌خواهد

ترکیب فرانسه: هوگو لوریس (دروازه‌بان)، رافائل واران، اوپامکانو، تئو هرناندز، ژول کونده (۹۰- اکسل دیاسی)، آنتوان گریزمان، اورلین شوامنی (۶۶- شوامنی)، آدرین ربیو، اولیویه ژیرو (۷۶- مارکوس تورام)، عثمان دمبله (۷۶- کینگزلی کومان) و کیلیان ام‌باپه.

ترکیب لهستان: وویزچک شزنی (دروازه‌بان)، بارتوش برژینسکی، یاکوب کیویور (۸۷- یان بدنارک)، کمیل گیلیک، متی کش، پرزمیسلاو فرانکوفسکی (۸۷- کمیل گروسیکی)، سباستیان زیمانسکی (۶۴- میلیک)، پیوتر زیلینسکی، گرگور کرچوویاک (۷۱- بیلیک)، روش کامینسکی (۷۱- زالفسکی) و روبرت لواندوفسکی.

اولیویه ژیرو در دقیقه ۴۴ روی پاس در عمق کیلیان امباپه دروازه وویچخ شزنی را باز کرد. او با این گل شمار گل‌های زده‌اش برای تیم ملی فرانسه را به ۵۲ رساند و تبدیل به بهترین گلزن تاریخ این تیم شد. او پیش از این دیدار این عنوان را مشترک با تیری آنری در اختیار داشت.

گل دوم خروس‌ها نیز در دقیقه ۷۴ روی شوت غیرقابل مهار و سنگین امباپه به ثمر رسید. همچنین این بازیکن گل دوم خود و سوم فرانسه را نیز در دقیقه ۱+۹۰ و در موقعیتی مشابه گل قبلی، اما به شکل فنی و میان مدافعان پرشمار لهستان وارد دروازه گلر آماده حریف کرد.

در این میان، روبرت لواندوفسکی در دقیقه ۹+۹۰ صاحب یک موقعیت پنالتی شد که ضربه او را هوگو یوریس با مهارت دفع کرد، ولی در تکرار این توپ به گل بدل شد.

جام‌جهانی قطر | خروس فرانسه بانگ قهرمانی سر داد / امباپه با عبور از پله و رونالدو، کفش و توپ طلا راباهم می‌خواهد

در همین چهارچوب از ساعت ۲۲:۳۰ امشب به وقت تهران تیم‌های انگلیس و سنگال در ورزشگاه البیت مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند تا برنده این بازی حریف فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی شود.

از موضوعات مهم و زننده این بازی، تعداد زیادی صندلی‌های خالی بود که برای جام جهانی در چنین سطحی یک علامت سوال بزرگ و ننگ محسوب می‌شود. صندلی‌هایی که از ابتدای بازی خالی بودند و حتی تا پایان نیمه نخست خالی‌تر هم شدند. سوال اینکه؛ اگر یک کشور آمریکای جنوبی یا حتی اروپایی میزبان جام بیست‌ودوم بود، باز هم چنین بی‌توجهی و عدم استقبال گسترده‌ای دیده می‌شد؟ 

 

بالاتر از پله، رونالدو، مارادونا ، مسی و همه

کیلیان امباپه به رکورد بیشترین گل زده در جام جهانی تا قبل از ۲۴ سالگی رسید و توانست امشب شمار گل‌های خود در ادوار این رقابت‌ها را به عدد ۹ برساند تا از رکورد پله با ۷ گل زده تا پیش از ۲۴ سالگی عبور کند!

 امشب علاقه مندان فوتبال در جهان، خیز امباپه برای فتح دومین قهرمانی جام‌جهانی و رسیدن به رکورد میرسلاو کلوزه آلمانی را دیدند. ستاره جوان فرانسه، احتمالا هر چه رکورد در دنیای فوتبال ملی و باشگاهی باشد را تا پایان دوران حرفه‌ای بازی‌اش خواهد شکست. او حداقل دو جام جهانی دیگر را خواهد دید.

 

جام‌جهانی قطر | خروس فرانسه بانگ قهرمانی سر داد / امباپه با عبور از پله و رونالدو، کفش و توپ طلا راباهم می‌خواهد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
حالا چه شد؟؟‼️
فقط دو روز بعد از اینکه امیرکا ایران را شکست داد وبه ایران گفتند باید به خانه ات برگردی، و امیرکا فکر کرد در بهشت جام جهانی باقی میماند، او را هم مثل حضرت آدم و حوا از بهشت ِ غرور (بیخبری وشادی مزیف وقلابی ی خود)، مثل ایران، بلی، او را هم امشب اخراج کردند و باید به خانه اش برگردد
عالی
فرانسه الگوی استفاده از ظرفیت مهاجراست
جالبه که آدمی در این حد که از رکورد پله هم عبور کرده است، اصلا دوست نداره سلبریتی باشه و مصاحبه نمی کنه. بعضی ها 2 تا گل می زنند فکر می کنند شاخ غول شکستند و از دیگران سرترند و فالوور و ...
فینال جام جهانی بین فرانسه و برزیل تماشایی خواهد بود.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی